torstai 26. lokakuuta 2017

Jalkapallo-ottelu

Kummityttömme perhe kävi pitkällä viikonlopulla vierailulla ja sää oli mitä mainioin. Käytiin Monacot ja Monte Carlossa juotiin Euroopan kalleimmat oluet. Koluttiin vanhan kaupungin kujat ja kukkaistori. Läpikäveltiin Promenade de Paillon ja syötiin rannalla ja kaiken lisäksi katsottiin mielenkiintoinen ja meluisa ottelu
 Nizzan jalkapallojoukkueen kotistadionilla Nizza-Strassbourg , jonka valitettavasti Nizza hävisi 1-2. Vähän sählättiin stadionin parkkipaikkaa etsittäessä, kun minä olisin ajanut suoraan Var-joen vartta, mutta naisen ääni takapenkiltä sanoi, että moottoritieltä liittymä 51 vie suoraan parkkialueelle 5. No minähän uskoin naisen ääntä, koska Kipalla on naisen ääni ja se kyllä usein neuvoo väärin mutta navin naisen ääni neuvoo oikein (useimmiten, joskus hyvin omituisia reittejä). Hölmöyksissäni lähdin Canneen päin mutta sinnehän liittymät 49 lähtien pienenevät. Seuraavasta liittymästä takaisin päin ja ulos 51 ja päädyimme tietysti Var-joen rantaa menevälle tielle. Mitä opimme tästä, älä koskaan usko naisen ääntä ellei se sitten tule navigaattorista. Parkkipaikka löytyi niin, että stadionille vievät bussit lähtivät aivan vierestä ja niitä meni koko ajan sitä mukaa kun täyttyivät. Takaisin päin yhtä hienosti ja bussi pysähtyi, jos ei nyt aivan auton nokan eteen niin melkein. Logistiikka pelasi hienosti.
Stadionilla oli myymälä, josta sai Nizzan joukkueen paitoja ja kaulaliinoja ja muuta kannattajatavaraa. Pienempi pojista oli jo ostanut paidan Monacon kaupasta ja nyt ostettiin isolle veljelle paita ja todettiin se halvemmaksi kuin Monacosta ostettu. Monaco on siis kallis paikka, joka jo kylläkin tiedettiin ja oluen hinnoilla ja paidalla todistettiin. Oluttakin oli myytävänä, jonka perheen isä mielihyvällä totesi. Minulla oli mukana tuotu vesipullo, jonka sai tuoda stadionille. Mukava iltapäivä ja vietyäni perheen hotelliin kävin vuorilla vaihtamassa vaatteet ja Kipan kanssa ajoimme Kou-douhun, jonne porukka tuli hotellistaan kävellen. Mukava läksiäisillallinen ja nukkumaan. Auto oli parkissa ravintolan välittömässä läheisyydessä Massenan parkissa. Aamulla sitten lentokentälle, halit ja vielä kotoa vilkuteltiin koneen noustessa.